July 5th addendum

It’s a rather peculiar thing, Tavo, because way beyond the secrets —that sit here in Paris— in plan sight (Onstott, S.), there are also the codes, the signs and the symbols, which are strategically spread out throughout this beautiful city and, most important, depending on the “persuassion” needed to register or rather, —to make a point.

A TIME magazine editor and former Communication cadre at Sciences Po (Morrison, D.), already wrote about this strategic idiosyncracy of “the know-how-Français,” and he even laid out how the semiotics of these messages are cleverly deployed to the Mass Communication Environment (a.k.a… les marketings et les medias.) Professor Morrison (one-each) wrote about it in a memoire that he penned and titled: The death of French Culture. 

Case in point:

A couple of weeks ago Paris celebrated the start of The Colombian Year in France… or something like that, which runs —BTW— for six months.

The inaugural celebration coincided with the Olympic Games Extravaganza Demonstration, performed —BTW— along The River Seine. [The staff], during that particular weekend strolled the perimmeter of City Hall hoping to take a snapshot of the Colombian Standard flanking Le Tricolore, or maybe, if [we] would get lucky enough, perhaps capture the delegations of dignitaries and guests making their entry into the back of that historic building; in the same fashion that the delegation of godínez‘ did, when [we] captured, president Enrique Peña Nieto and its more than twenty car entourage when they had their day at L’Hôtel de Ville.

… pero no. No fue así.

Although there was evidence of pomp and circumstance visible from the rear entryway to City Hall, we [the staff] can’t attest to it being for the benefit of the Colombian diaspora in France. Perhaps our friends at “El Perro Que Ladra” (a film and documentary association, which promotes Colombian productions in Barcelona and Paris) could confirm.

What we [the staff] can relay for the moment, is that on that very sunny early evening at City Hall there were no signs of Colombian flags on the Front Entrance of ‘the’ Hôtel de Ville… (just say’n — no maten al mensajero), entonces perhaps, the official honors for the Colombian delegation took precedence on an other day.

ENTONCES, AMIGO JUANITO GUANABACOA… con la Observación de hace ya dos semanas, [pasamos] a Actualizar lo —de la entrada— de ayer, y la bandera de tu pais favorito:

Uno: Los estandartes de Las Barras y Las Estrellas que flanquean al Drapeau Tricolore, aparentemente (mientras lo confirmamos) es por el hecho de que en abril de 1917 los gringos, bajo la tutela del presidente Herbert Hoover, dejaron de “Dejar para Después“, la decisión de entrar de lleno a La Primera Gran Guerra Mundial, —la primera— de la era mecanizada.

Uso justo de “todas sus mercedes” en NBC… y de todos los medios también. —|— El [staff] propone de que lo que el hombre de Le Havre dijo sobre los que reniegan de la COP 21 ( como Freddy Rojas en Emisiones Américas 106.3 FM —en París) es más bien análogo a “barrer los problemas de hoy —abajo de una alfombra— esperando que en un futuro próximo, sea otra la persona que se ocupe de limpiar la basura que anteriormente se amontonó… ahora, sr. amaro, hablen entre ustedes mismos.

Dos: Que la tarima de espectáculos centrada en la explanada de la Alcaldía de París fue montada para celebrar el festival musical de un mega-distribuidor francés en donde se puede adquirir (comprando) accesorios, productos, material, equipo, libros, discos, en fin; hasta boletos para todo tipo de espectáculos, en un solo lugar.

Y

Tres: Que la cerveza de barril que va a ser despachada en ese festival luego de cubrir el costo de 25 o 50 ml, no será de la casta de Anhauser—Busch, ni tampoco de Corona (la cerveza especial); pero a lo mejor si de las industrias transnacionales que las controlan.

¡Salud—Cheers—Santé!

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